فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

مراقبتهای پوست دو دسته هستند :

1. مراقبت های اولیه که تقریبا در هر سنی انجام می پذیرد :

الف) ابتدا با تمیز کردن پوست ، منافذ صورتمان را باز می کنیم تا بهتر تغذیه ( پیش از استفاده کرم شب ) و رطوبت رسانی( پیش از استفاده از کرم روز یا ضد آفتاب ) شود؛ باید هر روز این عمل با ژل های شستشوی متناسب صورت که با توجه پوستمان انتخاب کرده ایم ، انجام پذیرد؛ بدین گونه که ابتدا صورتمان را با آب می شوییم و سپس به مقدار یک فندق از مایع را روی دستمان قرار می دهیم و سپس به تمام صورت به حالت دورانی پخش می کنم و در انتها با آب به خوبی شستشو می کنیم .

یادآوری : شستشوی صورت علاوه بر صبح و شب می تواند پیش از ورود به حمام نیز انجام بپذیرد و پس از استحمام ، اگر در صورت ، خشکی حاصل شد ، حتما  یک کرم مرطوب کننده زده و در صورت خشکی پوست بدن ، از لوسیون ها یا کرمهای بدن که مرطوب کننده بسیار خوبی برایمان هستند ، استفاده شود.

ب) کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و در نهایت استفاده از ضدآفتاب

2. مراقبت های ثانویه که تقریبا از 20 سال به بالا شروع می شود (البته بیشتر در بانوان گرامی ) و هر چه سن بالاتر می رود ، مراقبت ها بیشتر می شود . البته عوامل زیر نیز در این امر نفوذ خود را دارند :

الف) شرایط که شامل موارد زیر است :

- سن (با بالاتر رفتن سن ، پوست ، نیاز به کرم های روز برای رطوبت رسانی و شب ، برای تغذیه رسانی و دور چشم و لب پیدا می کند .)

- شرایط محیطی برای کار(مثلا خانه دار بودن یا شاغل بودن که در صورت دوم ، ناچار به بیرون رفتن از منزل است و آب و هوای آلوده و نور بسیار خورشید و .... را به دنبال خود دارد و این فرد با فردی که در منزل خانه داری می کند ، بیشتر در معرض ناراحتی ها و آلودگی های پوستی قرار می گیرد و نیاز بیشتری به مراقبت های پوستی دارد .)

- آب و هوا ( مثلا در شهر یا ناحیه ای که از تابش نور خورشید ، بیشتر بهره مند هستند ، باید حتما در هنگام بیرون آمدن از منزل ، از کلاه ، عینک آفتابی های اصل یا چتر و در صورت امکان از دستکش استفاده کرد. )

- استرس و اضطراب

ب) تغذیه که شامل سه مورد است :

- نخوردن خوراک های سرخ شده

- خوردن میوه های مناسب ، برای چند نوبت در روز

- نوشیدن آب سالم فراوان در روز

- جادادن این موارد البته به صورت تازه ؛ همچون سبزی خوردن ، کرفس ، هویج ، کدو ، قارچ و ... در رژیم غذایی روزانه

- استفاده از روغن زیتون در خوراک های روزانه

برخی از ویژگی های پوست آقایان :

 

1.ساختار پوست آقایان با پوست بانوان متفاوت است .

 

 

2.به طور کلی آنها دارای پوست سفت تری هستند .

 

 

3.مسن شدن در پوست آقایان دیرتر اما سریع تر اتفاق می افتد .

 

 

4.پوست معمولا چرب است و به خاطر اصلاح مداوم صورت ، خشک تر می شود .

 

 

5.پوست آقایان بیشتر عرق می کند.

 

 

پیشنهاد می شود آقایان گرامی در کنار مشغله های کاری خود از حدود سنین 40-35 سال به بعد برای پوستشان از مراقبت های ضد پیری استفاده کنند .

 

 

این مراقبت ها می تواند در روز،نیازهای اصلی پوست را تشکیل دهد:

 

 

1.پاک کردن و شستشوی صورت (با ژل های متناسب پوستشان)

 

 

2. تنظیم کردن پوست صورت(با تونرهای مخصوص)

 

 

3. رطوبت رسانی در طول روز یا استفاده از کرم های ضدآفتاب

 

 

4. تغذیه رسانی پوست در طول شب

 

    پیشنهاد می شود آقایان از این چهار مورد ، دست کم شستشوی درست صورت و استفاده از کرم ضدآفتاب را حتما در برنامه روزانه خود بگنجند به ویژه آنهایی که در تماس بیشتری با آفتاب هستند مانند رانندگان گرامی و .....

1. بیشترین زمان بازسازی پوست در طول شب(بین ساعت 11تا4)انجام می شود چرا که جریان گردش خون پس از نیمه شب افزایش می یابد و زمینه فعالیت بهتر سلول ها را فراهم می کند.

2. ماساژ ، جریان خون پوست را افزایش می دهد و اکسیژن به آن می رساند در نتیجه پوست ، زیباتر و شفاف تر می شود . این عمل را علاوه بر مراکز خاص ماساژدرمانی در ضمن استفاده کرم های روز و شب و ضد آفتاب نیز می توان در روز چند بار تکرار کرد. دقت کنیم حتما طریقه پخش کردن کرم روی صورت حتما باید از داخل به طرف بیرون انجام بپذیرد ( هم روی گونه ها و هم روی پیشانی ) تا هم چنین باعث به وجود آمدن چروک های اضافه در صورتمان نشویم .

3. گاهی با دو انگشت اشاره ،اطراف چشم را به آرامی از گوشه خارجی آن به سمت داخل ، ماساژ دهیم .این کار باعث می شود سیستم لنفی ، تحریک شود و آب اضافی دفع گردد پس دیگر نشانه خستگی برای چشم وجود ندارد و این کار به کاهش کبودی و پف زیر چشم کمک می کند .

4. اشعه آفتاب ، دلیلی ست بر آن که پوست صورت زودتر از پوست بدن پیر شود . هنگام خروج از منزل ، استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنیم ودر تابستان نیز استفاده از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استاندارد یادمان نرود .

5.خاصیت آرامش بخشی وضد افسردگی و استرس گیاه اسطوخودوس ، مثال زدنی است. محصولاتی که عصاره این گیاه در آن وجود دارد برایمان آرامش خاصی را به دنبال می آورد .

6. برای برطرف کردن خستگی چشم ها در آرایش ، از رنگ صورتی صدفی( کم رنگ )جهت سایه استفاده کنیم . تأثیر بسیار با نفوذی دارد .

7. رژ لب های گیاهی بسیار سبک هستند چرا که در آن ها از سرب استفاده نمی شود . امروزه شاید بسیاری از رژلب ها -که بیشترین استفاده را در بین لوازم آرایش در بین بانوان محترم دارد - دارای سرب هستند مگر در برندهای کاملا طبیعی و گیاهی مانند اوریفلیم ، ایوروشه و .......

8. برای پوست خشک هم از لایه بردار استفاده شود . اما بلافاصله پس از آن با یک مرطوب کننده قوی صورت را ماساژ دهیم .

9. هنگامی که شفافیت و درخشندگی پوست از بین می رود ، رنگ چهره ، تیره و کدر به نظر می رسد و به این خاطر است که لایه های سطحی اپیدرم معمولا خشک شده باشند و خستگی ، استرس نیز موجب تجمع سلول های خشک و مرده باشند .پس لایه برداری (پیلینگ) توسط اسکراب ها به روشنی پوست کمک بسیاری می کند .

10. پوستمان نیاز به رسیدگی دارد ، همان گونه که نیاز به خوردن و آشامیدن داریم از آن غافل نشویم ....

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب