فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

  

    حتماً تا به حال متوجه شدید که كريسمس از شب يلدا گرفته شده است... برای بیشتر دانستن این موضوع، به جاست توجه علاقه مندان را به یکی از مقاله‌های به چاپ رسیده در همین زمینه جلب نمایم:

   اميد محرري مدرس تاريخ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، در خصوص نزديكي زمان برپايي جشن شب يلدا و كريسمس و تأثيرات آنها بر یکدیگر اظهارداشت:

   آيين مهرپرستي يا ميترا پرستي كه در ايران و هند وجود داشته به مرور زمان به روم كه مركز مسيحيت بوده، انتقال يافته و روميان تولد ميترا را كه نماد خورشيد و روشنايي است، در شب يلدا جشن مي گرفتند.

   وي افزود: ميترا پرستي پیش از رسميت پيدا كردن دين مسيح، ميان تمام مقامات عالي رتبه روم وجود داشته و چون زمان تولد حضرت مسيح(ع) ميان اين افراد، مشخص نبوده براي اين كه اين هماهنگي با آيين ميتراپرستي ايجاد شود، آداب ميترا پرستي را مبناي آيين مسيحيت قرار دادند و شب يلدا را جشن مي گرفتند.

   محرري خاطر نشان كرد: پیشینه شب يلدا به 3هزار سال قبل و در زمان ظهور زرتشت در قرن 7 قبل از ميلاد مسيح بوده است.

   اين پژوهشگر اختلاف ميان شب يلدا و تولد حضرت مسيح را در شمارش سال‌ها دانست و گفت: دين مسيح 300سال پس از ظهور آن رسمي شد و و از آن‌جايي که روميان، سال‌هاي کبيسه را محاسبه نمي کردند در اين 300 سال، اين اختلاف چند روزه پدید آمده است.

(برای آگاهی بیشتر رجوع شود به مقاله تأثیر جشن‌های آیین مهر در فرهنگ ایران و جهان، نوشته امید محرری و فرزانه سعادتی فر،فصلنامه تخصصی فقه و تاریخ تمدن،دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بهار و تابستان 1385، ش7و8؛ این مقاله را از سایت زیر می‌توان دانلود و سپس مطالعه کرد؛ البته پیش از آن باید عضو سایت شوید:www.noormags.com).

باور به نور و روشنایی است ، 
که شام تیره ،از دل شب یلدا 
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه می‌دهد 
« یلدایــتان مبارک »

 

    تورم، خارش، سوزش و درد از مهمترین عوارض تاتوکردن است :یک متخصص پوست با بیان این که تورم، خارش، سوزش، درد و ایجاد حساسیت به مواد رنگی از مهمترین عوارض تاتوکردن است، گفت: انجام این روش زیبایی بدون رعایت اصول بهداشتی خطر ابتلا به ایدز، هپاتیت و بیماری‌های عفونی را در پی دارد.

   دکتر پروین منصوری عضو هیأت علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عوارض تاتو کردن در بدن اظهار داشت: تورم، ایجاد ضایعات برجسته ریز و درشت، خارش، سوزش و بروز درد در در محلی که ماده تاتو در آن تزریق شده از عمده پیامدهای تاتو و علت مراجعات بعدی این افراد به پزشک است.

   این متخصص پوست افزود: در برخی مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه یا حتی چند سال از تزریق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسیوم گفته می‌شود. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به روش‌های رفع این واکنش یا همان راکسیوم اشاره کرد و گفت: گاهی از روش‌های دارویی مانند تجویز پروتئین‌ های خوراکی یا تزریقات متعدد و در مواردی که به هیچ یک از روش‌های فوق پاسخ ندهد خارج کردن ماده رنگ دانه از بدن برای رفع عوارض تاتو 
استفاده می‌ شود.

لطفاً بقیه عوارض را در ادامه نوشته، بخوانید


ادامه مطلب

 

 

   قلیان کشیدن بر قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست ، چشم، دهان و دندان و لثه و  قلب و عروق و حتی مثانه و ... تأثیر منفی در پی خواهد داشت اما متأسفانه آمار نشان می دهد ایرانی‌ها، سالیانه یک هزار و 750 میلیارد تومان را دود می‌کنند!!!!!

   دود قلیان باعث کاهش کلاژن پوست می شود. همان چیزی که مسؤول کشسانی پوست است و وقتی میزان آن کم می‌شود، پوست شل می شود.

   سه یا چهار دقیقه کشیدن قلیان، باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می شود. بیشتر این افراد، یک رنگ خاکستری روشن در پوست صورتشان دارند که پس از ترک قلیان و سیگار از بین می رود. 

   نیکوتین موجود در سیگار نیز، عروق خونی را تنگ و جریان خون را کم می‌کند. سیگار کشیدن باعث تأخیر در ترمیم زخم پوستی می شود.

   هم‌چنین کشیدن قلیان تأثیر بسیار منفی بر رنگ لبان به جای خواهد گذاشت به گونه‌ای که رنگ طبیعی آن را کم کم به تیرگی می‌رود و کبود به نظر می‌رسد(رک،دو هفته نامه غذا و خراسان، ش123).

  

تمام زنان می دانند، گاهی اوقات تنها کمی آرایش صحیح می توانند به طور واضح زمان را از چهره به عقب ببرند!    

 به گزارش پارس وی به نقل از پرشين وي ،اکنون برخی تحقیقات ادعا می کنند که اگر این کار به خوبی انجام شود می تواند شخص را تقریباً ده سال جوان تر کند.   

در این میان برخی با آرایش خود بین 5 تا 9 سال جوان تر دیده شده اند و مدونا  54 ساله نیز به طور شگفت انگیزی توانسه است هفت سال و کارول 51 ساله پنج سال را از چهره کم کند

 

    

مخاطبان اظهار داشتند که کارول 51 ساله بدون آرایش 53 ساله و با آرایش، 46 ساله به نظر می رسد   

  البته تعجبی ندارد که این تحقیق توسط یکی از عمده فروشان لوازم آرایشی صورت گرفته و در آن به مخاطبان عکس های قبل و بعد از آرایش افراد مشهور را نشان داده اند.  

در این تحقیق 100%افراد بین 60 تا 69 سال ،73% افراد بین 40 تا 49 سال و 62 درصد بین 30 تا 39 سال می گفتند که با آرایش خود بسیار جوانتر نشان داده شده اند.

 

 اصولاً آرایش چشم‌ها تأثیر فراوانی در جلوه بخشی به کل آرایش دارد و می‌توان گفت مهم‌ترین بخش آن است. یک هنرمند آلمانی به جای استفاده از سایه های کلیشه ای و سنتی تک رنگ و یا استفاده از خط چشم اقدام به نقاشی کردن اطراف چشم مشتریان خود کرده است.

  به گزارش پارس ناز: سونجی اشمیت  آرایشگری است که با ایده های جالب اقدام به آرایش کردن چشم‌ها می‌کند و بدین ترتیب همه هنر خود را روی این تابلوهای زنده به نمایش می‌گذارد!!

  او تأکید می‌کند که هرگز با روش‌های کلیشه ای خود را محدود نمی‌کند و با اضافه کردن اکلیل و آبرنگ و اشیائی مثل دکمه و حشرات پلاستیکی و تزئینی به خلق آثار جدیدتری می‌پردازد.
 اشمیت در سایت اختصاصی اش روش جدید آرایشی خود را آموزش می‌دهد و می‌گوید این هنر مشتریان خاص خود را دارد و خیلی‌ها علاقه مند به انجام این هنر در منزل هستند و او تصور می‌کند به زودی این روش آرایشی توسعه فراوانی خواهد داشت و مشتریان زیادی را جلب خواهد کرد....!!!
 www.parsnaz.ir - عکس هایی از هنرمندی این خانم در آرایش کردن دور چشم ها
 

نکته:
تصور کنید این روش آرایش چشم، توی ایران هم مد بشه!!!! مثلاً‌عروس خانم، روی صورتش زنبور و پروانه و پر طاووس و پر کلاغ و ....داشته باشه، چــــی می‌شه؟!!
برای دیدن تصاویر دیگر به ادامه نوشته برویــد...
عکس گل, عکس متحرک, عکس گل جداکننده متن

ادامه مطلب

 

خطر تشـــدید یائسگی زودرس با مصرف زیاد مواد آرایشی!!!!

   به گزارش ایسنا, متخصصان دانشگاه  واشنگتن در میسوری با انجام آزمایش های جدید, دریافته اند که گروهی از مواد شیمیایی موسوم به <فتالات ها> که در مواد آرایشی, مواد پلاستیکی و کالاهای خانگی و حتی بسته بندی های غذایـــی یافـت می شود در به هم ریخـتن و مختـل کردن دستگاه تولید مثـل زنان از جمله؛ تخمدان ها, نقـش دارند و می توانند منجر به بروز یائسگی زودرس و پیش از موعد شوند!!!

   به همین دلیل زنانی که زیاد از لوازم آرایشی ( آن هم از نوع بی کیفیتش) استفاده می کنند, به طور متوسط دو سال و نیم زودتر از سایر زنان یائسه می شوند, به گفته پزشکان, این مواد شیمیایی در واقع موجب می شوند که دوره های قاعدگی, بسیار زودتر از حد طبیعی متوقف شوند. 

   هم چنین آنان هشدار می دهند که یائسگی زودرس و پیش از هنگام, در زنان با افزایش خطر بروز سکته مغزی, بیماری های قلبی, مشکلات استخوانی و حتی خون ریزی های کشنده مغزی مرتبط است.

 

نخستین زنی که بر اثر آرایش زیاد، درگذشت....!!!

 

 اولین زنی که بخاطر آرایش کردن زیاد مرد!! + تصویر-www.jazzaab.ir

    ماریا گانیک یکی از موفق ترین بازیگران قرن هجده محسوب می‌شده است. گفته شده: او به دلیل مسمومیت ناشی از موادی که برای جوانی پوستش به کار می‌برده مرده است .

    افراد دیگری چون الیزابت اول و وکتی فیشر ، (هنرپیشه معروف ) هم به دلیل مشابهی مرده اند . اما این زن اولین قربانی زیبایی است ، که در سن بیست و هفت سالگی درگذشته است . (خدایش بیامرزد....)

    گفته شده مواد آرایشی که ماریا گانیک به عنوان جوان کننده پوست صورت از آن استفاده می‌کرده؛ شامل مواد شیمیایی سمی بوده است که در ترکیب با رطوبت پوست، نوعی اسید ایجاد کرده و این اسید به مرور زمان باعث نابودی پوست او و در نهایت باعث مسموم شدن خونش و مرگ او شده است.www.dostpersian.com

 

 آزمونی برای تعیین نوع پوست

پوست چرب، جوشی و مختلط

     مصرف ماده غذایی سرشار از مواد قندی، باعث تحریک غدد چربی و در نتیجه جوش زدن پوست می شود. غذاهای شیرین، تولید هورمون مردانه آندروژن را بالا می برد و این امر موجب آکنه و جوش می شود.

    ماسک تهیه شده از میوه‌های استوایی مانند آناناس و کیوی در از بین بردن سلول‌های مرده پوست، مفید است. کافی‌ست میوه له شده را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس خوب شست‌وشو نمایید.

   در ضمن این مسأله، فراموش نشود که شستن صورت حتی با محلول‌های شست‌وشوی مخصوص پوست چرب (همانند محلول‌های تهیه شده از درخت چای= تی تری) نیز نباید در روز بیشتر از دو مرتبه باشد چرا که اثر آن برعکس خواهد شد.

نکتــه:

در روز استفاده از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست(بدون چربی) و کرم مات کننده صورت به عنوان یک مرطوب کننده مخصوص پوست، فراموش نگردد.

 

اگر هر بار که لبخند بر لبانم می نشانی،

می توانستم به آسمان بروم و ستاره ای بچینم؛

آسمان شب، دیگر هم‌چون کف دست بود..............

[ 16 / 9 / 1391برچسب:دوستت دارم, لبخند, آسمان, ستاره,,,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

پوست‌های خشک و مستعد به اگزما

    افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند، با آب داغ، دوش نگیرند و پس از استحمام نیز جهت حفظ رطوبت بدن، از لوسیون بدن، استفاده نمایند.

  از جایی که فصل سرد، بیشتر باعث خشکی و حساسیت پوست ‌می‌شود؛ یک مرطوب کننده قوی و در صورت امکان، ضد التهاب در طول روز، شاید بارها و بارها باید برای پوست صورت، استفاده شود.

هم چنین فراموش نشود؛

    بلافاصله پس از شست‌وشوی پوست صورت با آب، حتماً آن را خشک کرد و هیچ گاه در این تصور نادرست نمانید که باقی ماندن آب روی صورت، به از بین رفتن خشکی و اگزمای آن، کمک می کند!

    در ضمن برای پوست‌های بسیار خشک و حساس، یک بار همان صبح فقط در حد پاشیدن آب به صورت، کافی‌ست و سعی شود در صورت امکان، از پاک کننده مخصوص پوست، استفاده شود تا به حفظ رطوبت پوست، کمک کند.

   هم‌چنین برای حفظ رطوبت پوست، ماهی‌های سرشار از اسید چرب مصرف کنید. این امر پوست صورت را از هوای سرد و خشک، محافظت می‌نماید. 

    ماهی سالمون و ماکارو نیز خاصیت ضد التهابی دارد. اگر پوست شما مستعد به اگزماست؛ پیشنهاد می شود از این مواد غذایی استفاده کنیــــد.

    در پایان نیز یادآور می شود که مطالب بالا، جنسیت نمی‌شناسد؛ آقایان نیز از مراقبت‌های پوستی خویش، غافل نشوند! چراکه این مسایل، تنها در جهت زیبایی نیست؛ بلکه مهربانی با پوست است...

نکته:

   برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، مصرف هفته‌ای سه بار ماهی توصیه می‌شود؛ که البته در ایران به ویژه شهرهای دور از سواحل دریا، کمتر به این موضوع مهم، می‌پردازند! 

Click here to enlarge 

 

 

[ 4 / 9 / 1391برچسب:ذکر خدا, آرامش, اطمینان, قلوب, قرآن,,,, ] [ ] [ یـــاس ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب